Tuesday 19 April 2011

lepak melaka

السلام عليكم           
 
Hello my frenz. 3 hari ak x update blog aku ni sbb g cuti umah giant kat melaka.2 hari aku kat sana.aku grak g sana hri sbtu petang tu pun lepas habis sukaneka kos giant.bkan men penat.nak dpendekkan cte aku n giant kne handle sukaneka tu dlm 5 game gak lah pnat gak beb siap kene telur lg tu...pape pun mmg bes lyan diorang sporting gler...

Pas hbis jer skaneka tu aku ngn giant blik ke blok siap kn brang nak g melaka.bwak le ajis n akid.so ckup lh kete tu full trip.grak dlm kul 4 gak lah kua dri skudai ni.sampai je melaka exit merlimau jasin trus smbyg jamak n hntar akid blik.dah selesai ktorang pun smpi umah giant pehh.tujam bdan aku mula lah nk pnat x tau np.len cam jer rs mta ni cam ada gam.masuk umah salam bpak giant bual jap giant smbil mnum giant ajak g solat.so lpak lah kat blik.ni lah ms nye nak qada rehat pun kan.
 
hari esok nye ktorang g ronda2 bandar melaka.aku ni mmg selalu g melaka tp x selalu ronda melaka.ni kali aku kua ngn member cam2 tmpt aku g.byak gak dah berubah melaka ni bgus menteri besar melaka cam2 kemajuan die bwak.wpun antra negeri yg terkecil kat semenanjung ni.first venue ktorang g hitten yg sebelah mahkota parade tu.x silap aku lah nm die hitten.maklumlah tmpt bru bkak susah nk ingt.kat stu ktorang g usha gajet apple.fuyyyooooo skit pye canggih lah der brg die.aku tpikat tul kat satu barang ni nm die I PAD.tp x da wet x leh nk bli lh.x pe byak lg brg apple nk kua lg smpt kot kmpul wet nak bli yg baru2 ni.

hbis ktorang belek gajet tu ktorang g dataran pahlawan n mahkota parade...kat MP ktorang men panah.sbnarnye ak pun x de lah pandai men tu.tp giant yg ajar ak.leh lah pndi men skit2kan.masa byr tu aku pun bodek lh awek kat kaunter tu mntak lbih arrow tu die pun respon bek jerk dpt lah extra lg 24 jdlah.benda ni kalau dah men mmg leh addict tul lh wpunn x de lah terror pun aku men.
 
belah malam tu (malam last) mak giant masak sedap kot.ni barang mmg aku x penah rasa lagi.smpi skg skit lg prut aku.mlm tu mak die masak laut asam pedas melaka n kupang pedas.sedap x?.mmg terbek lh lauk tu.ak mkn urt perut ak tgang mlm tu hbis bpk die suh aku 3 orang ni pulun makan smpi hbis.mn x nyer kyang hbis nek bilik terbongkang cam kapal dlanda badai.

sok nyer senin ktorang blik skudai.grak g umah akid ambik die trus g singgah tpak pojek bpk giant kat cincin.bkan apa ktorang melayu kene pgang adat hormat orang tua nak blik kene salam jgn lupa.hbis tu jerk ktorang trus grak blik kut tol tangkak. sampai skudai dalam kul 7 lah gtu hampir magrib.Terima kasih kat giant sebab sudi bg lpak umah die .k tu jerk nak share,yuhuuuu.







 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...