Tuesday 12 April 2011

Polis oh polis

Semalam kampus blacout mungkin sbb upgrade sub station kot.
maklumlah sjak kebelakangan ni asik trip jer karen ni.mana tak nye dah 
banyak blok baru baru siap semua nak pakai karen.pape pun ni 
semua untuk keselesaan pelajar akan datang juga.

Nak dijadikan cerita semalam aku,giant,aziz ngan sheb keluar g makan
kat hutan bandar.kta diorang sana ada chicken chop Rm5 sedap.K aku pun layan. sampai sana aku pun oder grill chicken bolehlah tahanlah.bukan senang nak dapat makan ramai2.tp setiap kali makan mesti toba x dapat ikut.sebab die skang org beso skang busy lh gud luck all da best toba.

Selesai makan x kan nak balik plak masa tu jam kul 1 pagi.So ktorang rancang g lepak stulang laut tgok view singapore.masa nak grak giant pening pale so aku suruh die tdo jerlah bia aku drive.

Ntah cam ner nak dijadikan cerita sampai jer kat jambatan kastam tu sku decide nak ikut jalan belakang g stulang.tapi salah masuk lorong moto.dh lah lorong moto plak tu g woodland.syeb yg tegur salah lorong dalam hati aku ckap I say man pulak depan tu adalah mat pacak 3 orang dok pgil2 ktorang.aku pun apa lagi reverse lah sbb dah terlajakke depan kan.mat pacak tu pun cam bese lah dok wat research die ni aku taip lh skit perbualan apa yang aku ingt malam tadi....

aku        :assalamualaikum (dalam gelabah tu sempat beradab lg tu hehe)
pacak    :korang nak g mana ni.tau x ko ni dah salah lorong.ni lorong moto tau x.
aku        :ktorang nak g stulang.maaf lah kitorang x pasan ni lorong moto (pdahal dah nmpk tu lorong moto)
pacak 1 :jalan ni nak g woodland awak tau x salah dah ni...

tiba2 pacak sorang lagi suh parking depan moto diorang tu. aku pun parking.

pacak 2 :kuakan Ic ngan lesen
aku        :weh ni nak kuakan bat c ker Ic ni (ak cakap ngn member dalam kete)
kawan   : pakai bat c pun boleh.(tapi aku cari x jumpa gelabah nye pasal kn tp ada jer dalam tu)
aku        :nah ni jer yg saya ada (bg ic ngn lesen)
pacak 2 :keje ke
aku        : student encik
pacak 2 :kat ner
aku        :Utm sekudai
pacak 2 :semua ni student
aku        :ye encik semua

pacak 2 tu pun dok belek aku nye barang td.ntah x puas hati sampi  pacak1& 3 pun die panggil suruh tgok.

pacak 1  :korang ni semua orang melaka ker (kebetulan kete tu flat melaka)
aku         :ye encik smua melaka  (aku pun x tau np die tye aku gtu sdgkn  ic  aku org johor)
pacak 1    :ada org ganu sini
aku          :ada encik yang belakang ni (sambil tunjuk ke aziz)
pacak 1    : mu duk mana (senyum)
aziz         :saya kat bukit payung
pacak1     :haaaaaa (gelak kecik).k ni saya nak awak wat u turn awak kua kat                     depan sana nt kawan saya tahan kete.
aku          :terima kasih encik...

aku pun u turn ikut ap yang die suruh n trus blah dr situ.pehhhhh malam tu mmg bes.pengalaman berharga.giant yg ngantuk pun boleh sedar.ktorang glak besar mlm tu.lepas dr situ aku ktorang lepak kat stulang laut then kat mamak baru lh blik kampus tgok bola.sampai kampu dalam kul 3.tu jelah nak share....
pape pun terima kasih pada mat pacak 3 org tu sebab lepas kn ktorang ni n sentiasa menjaga keselamatan negara.kesian diorang kene jg pagi2 buta kat situ berembum tgalkn keluarga demi tugas .syabas n trus berkhidmat.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...